zaterdag 25 februari 2017

Ik dank U

Ik dank U voor de lichte zonnestralen
en voor de merel, zingend voor mijn raam,
en voor de rust die 'k in mijn hart voel dalen
omdat ik U mag noemen bij Uw Naam,
en dat het lente wordt, en Gij de aarde
wilt strelen met Uw sterke Scheppershand;


omdat ik weet: mijn levenstuin heeft waarde:
U heeft er Zelf Uw bloemen in geplant!
Geef, dat de bloesemknoppen niet bevriezen,
maar openbloeien in Uw lentezon,
en laat mij niet de stille vreugd verliezen
dat ik, ook ik, nog voor U bloeien kon!

Nel Benschop

5 opmerkingen:

  1. Dit is een heel mooi en liefelijk gedicht. Zo fijn... dat wij dat op ons zelf mogen toepassen.
    Lieve Jaël, dank je wel, voor het plaatsen, daar wordt je weer helemaal blij van.
    "Dank U Vader..."
    Liefdevolle groeten van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!
    Al van rond mijn vijftiende is zij mijn favoriete dichteres :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je gedicht herinnert mij eraan dat er hier ook prachtige bundels van haar liggen... Een prima dag ervoor...

    Fijne zondag...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd nam om te reageren. Ik weet nog niet wanneer, maar ik kom ook graag jouw blog lezen! Je mag me ook mailen naar: ademhalenbijgod@gmail.com